PHC tailored telecom bestaat 20 jaar

Het jaar 2017 is een bijzonder jaar in de historie van PHC, want dit jaar bestaat PHC 20 jaar. En dat mag gedeeld worden! In de afgelopen 20 jaar is er veel veranderd: waar de focus in eerste instantie lag op mobiele telecomoplossingen, heeft er in de loop der jaren een grote verschuiving in de markt plaatsgevonden. Binnen het huidige telecomlandschap is IT dé trendzetter.

PHC oprichter Hans Loots, heeft hier met de succesformule tailored telecom – oftewel: telecommunicatie-oplossingen op maat - goed op in weten te spelen. Inmiddels heeft hij zijn passie overgedragen aan 60 enthousiaste medewerkers, die iedere dag “klaar voor morgen” zijn.

Hoe het begon
Oprichter Hans Loots was als tiener altijd druk in de weer om de nieuwste spelletjes voor zijn Commodore 64, en later de Commodore Amiga, te bemachtigen. Hij had veel contact met medeliefhebbers uit de VS, maar de communicatie via de post en later via modems, verliep moeilijk. Hans ging op zoek naar slimme manieren om dat sneller, goedkoper of zelfs kosteloos voor elkaar te krijgen. Dat lukte, en telecom en Hans bleken al snel een perfect match!

Tijdens zijn hobbymatig pionierswerk ontdekte Hans een lek in een systeem van de PTT Post. Eerlijk als hij was bracht hij de leden van de directie op de hoogte, die zo onder de indruk waren dat zij direct gebruik wilden maken van zijn kennis. Zo werd Hans een belangrijke adviseur voor de PTT Post en groeide er een band tussen deze grote organisatie en de behendige eenling.

In 1996 werd het verhaal serieuzer. Hans kwam voor een keuze te staan: verder studeren of werken. Het was geen moeilijke keuze: in januari 1997 startte Hans zijn eigen bedrijf, PHC. Hans' drijfveer, passie en betrokkenheid zijn nooit veranderd en vormen tot op de dag van vandaag de blauwdruk voor zijn organisatie.

Communicatiebehoefte: iedereen is anders
Hans kwam er vrij snel achter dat iedere klant een andere communicatiebehoefte heeft. Hij ontdekte dat het antwoord op een telefommunicatievraagstuk dan ook vraagt om maatwerk, en daarmee werd het concept tailored telecom geboren. Inmiddels is tailored telecom voor veel mensen in de IT-wereld een belangrijk begrip. En niet voor niets: PHC is in 20 jaar tijd hard gegroeid en heeft zich opgewerkt tot prominent partner van de 3 grootste netwerkproviders van Nederland.

Succesformule

Pieter van Wijnen, Operational Manager PHC, verklaart het succes als volgt:

“Wie PHC kent, weet dat tailored oplossingen één van de handelsmerken zijn voor PHC. Iedere klant is anders, waarbij te allen tijde gekeken wordt naar oplossingen die aansluiten bij de wensen en behoeften van de klant. Niet altijd is daar een passende oplossingen voor en moet er “out of the box” gedacht worden.”

 Pieter van Wijnen

Volop mogelijkheden
Voor klanten zijn er in de huidige markt volop communicatie mogelijkheden. De keuze is enorm, en dat kan ooit verwarrend zijn. Het is een must om deze mogelijkheden te kennen alvorens een besluit te kunnen nemen welke vorm van communicatie het beste bij u past. PHC adviseert u daar, met oog op uw toekomst, graag bij!