VoIP zakelijk: waarom ook voor uw bedrijf?
VoIP zakelijk betrouwbaar
Je hoort het steeds vaker. Je ziet het steeds vaker. VoIP: wat is het precies?
Als organisatie ben je vanzelfsprekend op zoek naar - of in ieder geval geïnteresseerd in - een optimalisatie van je bedrijfscommunicatie. Of dit nu een kostenbesparing is of de beweegredenen met efficiëntie of innovatie te hebben, maakt daarbij niet uit.
Online vind je diverse advertenties en mooie banners met beloftes zoals “goedkoper bellen” en “beter bereikbaar”, maar dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn, Maar is dat het ook daadwerkelijk? Waarom zou u VoIP zakelijk in kunnen zetten? Wat levert dit voor voordeel voor u op? Wij leggen het u kort in deze blogpost uit!
Wat betekent VoIP in de zakelijke markt?
Een toekomst vaste en betrouwbare methode om te bellen over een beveiligde data (IP) verbinding. Want dat is waar VoIP voor staat: Voice over IP.
Dit kan op twee manieren, namelijk:
- een telefooncentrale (PBX) op eigen locatie.
- een hosted oplossing (telefooncentrale in “de Cloud”).
Belangrijk onderdeel is dat het een managed dataverbinding is met een gegarandeerde bandbreedte voor spraak (bellen). Is dit niet het geval, dan bestaat er een serieuze kans op kwaliteitsverlies of zelfs storingen waarbij gebruik (tijdelijk) niet mogelijk is. Dit kan voorkomen bij het bellen via een open internet verbinding. (unmanaged en zonder garantie op bandbreedte)
VoIP voordelen voor de zakelijke markt
De voornaamste voordelen van VoIP technologie:
- Toekomst vaste oplossing waarbij schaalbaarheid en flexibiliteit voorop staan.
- Kunnen op- en afschalen op gebruikersniveau is vanzelfsprekend en een zeer wenselijk uitgangspunt voor u als bedrijf.
Tegen een geringe investering kunt u gebruik maken van de nieuwste functionaliteiten, waarin zowel innovatie als efficiency een mooi uitgangspunt kunnen zijn. Een voorbeeld van zo’n nieuwe functionaliteit zou zijn dat je vast en mobiel integreert waardoor je op je smartphone kunt uitbellen en gebeld kunt worden op je (rechtstreekse) vaste nummer. Een vast toestel op je werkplek is daardoor niet meer noodzakelijk.
- Beveiligde omgeving waarin kwaliteit en continuïteit voorop staan.
- Gebruik kunnen maken van één dataverbinding voor zowel spraak (bellen) als data
- (internet), waardoor de maandelijkse kosten gereduceerd worden.
- Eén centraal aanspreekpunt met daarin volledige dienstverlening.
- Eén factuur voor alle producten en diensten.
- Mogelijkheid tot (technische) vast- en mobiel integratie.
- 24/7 dienstverlening door uw partner
Om de voordelen voor uw organisatie inzichtelijk te maken gaan wij graag met u in gesprek. Gezien onze jarenlange ervaring, de aanwezige mankracht en kennis en kunde zijn wij voor u als organisatie dé partner bij uitstek voor een gedegen advies. Wij bepalen samen in hoeverre onze dienstverlening aansluit op uw wensen en behoeften.
Voor meer informatie over VoIP bellen voor de zakelijke markt, bekijk onze website. klik hier. Heeft u zelf al wel ervaring met VoIP systemen? En zo ja, wat zijn uw bevindingen? We zijn benieuwd!