Optimaal gebruikersgemak voor Heijmans N.V.
Heijmans is een onderneming die activiteiten in woningbouw, vastgoed, utiliteitsbouw en infrastructuur combineert in de werkgebieden wonen, werken en verbinden. Het bedrijf is niet alleen actief in Nederland, ook in België en Duitsland realiseert Heijmans projecten voor consumenten, organisaties én overheden.
Met ruim 6500 medewerkers mag Heijmans een grote organisatie genoemd worden, waar begrippen zoals innovatie en digitaal connected zijn hoog in het vaandel staan. Kortom: een bedrijf dat met vernieuwende ideeën ruimte creëert en bespaart, energie oplevert en daarmee werkt aan de contouren van morgen.
Reserve tablets zijn niet meer nodig: PHC zorgt binnen 8 uur voor een tablet wissel!
De vraag: optimaal gebruikersgemak
Een medewerker van Heijmans werkt doorgaans met een laptop en smartphone. Sommige toepassingen vragen echter om een ander soort mobiliteit. In het geval van Heijmans betekent dit dat sommige mobiele toepassingen ontsloten worden op een tablet. De dienstverlening van PHC is afgestemd op het ontzorgen van de klant en het inrichten, uitreiken en beheren van een tablet moet dus zonder ‘gedoe’. Dit sluit volledig aan op de filosofie van Heijmans, waar de IT-dienstverlening o.b.v. klanttevredenheid wordt geleverd. Er was behoefte aan procesoptimalisatie waarmee het gehele werkproces efficiënter zou verlopen. Het doel: optimaal gebruikersgemak voor alle tablet medewerkers van Heijmans. Aan PHC de taak om alle gebruikers een kant en klare, ondersteunende IT-oplossing te bieden, zodat de medewerkers zich enkel hoeven te richten op de dingen waar zij goed in zijn!
Als de monteurs een (technisch)probleem hebben met hun tablet komt PHC snel met een passende oplossing
Gepersonaliseerde, real-time oplossing
Afhankelijk van de functie heeft iedere medewerker van Heijmans behoefte aan andere instellingen en applicaties op zijn of haar tablet. PHC koos daarom voor een Mobile Device Management oplossing in combinatie met ‘customization’. Samen met Heijmans stelde PHC een plan op: er werd inzichtelijk gemaakt wat de wensen en behoeften zijn per functie en gedefinieerd welke applicaties, toegangsrechten en instellingen medewerkers daarvoor nodig hebben. Vervolgens werden er 500 tablets geleverd, stuk voor stuk voorzien van vooraf gepersonaliseerde en geconfigureerde applicaties en instellingen: van een het Heijmans urenregistratieprogramma tot Microsoft Office en van SAP tot Buienradar. Zodra een medewerker de tablet kreeg uitgereikt, voerde deze zijn of haar persoonlijke gebruikersnaam door en werden de vooraf gedefinieerde (e-mail)instellingen en applicaties door PHC op afstand gepusht. Volledig gepersonaliseerd, en volledig in de huisstijl van Heijmans!
Door eenvoudig in te loggen met de persoonlijke inloggegevens start direct de installatie op de tablet
Ook verzorgt PHC de complete dienstverlening op het gebied van mobiele telefonie: van levering tot support en advies. Alle administratie met betrekking tot telecom wordt door PHC bijgehouden in één omgeving. PHC kan met haar persoonlijke helpdesk eenvoudig zaken op afstand regelen. Denk daarbij aan het toevoegen van applicaties, verhelpen van telecomklachten, het resetten en snel leveren van nieuwe toestellen. En vindt er een reparatie plaats? Dan zorgt PHC ervoor dat de medewerkers van Heijmans optimaal bereikbaar blijven.
Het resultaat? Een flexibele, up-and-running oplossing die optimaal gebruikersgemak biedt aan alle medewerkers van Heijmans!
Contact
Heeft uw bouwbedrijf ook behoefteaan een flexibele telecomoplossing? PHC is graag uw partner!