T-Mobile ziet omzet en aantal klanten dalen in derde kwartaal
In het derde kwartaal van 2014 heeft T-Mobile Nederland de omzet en het aantal klanten zien teruglopen. De EBITDA, brutowinst voor aftrek steeg wel. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die moederbedrijf Deutsche Telekom donderdag presenteerde.
T-Mobile had een roerig kwartaal, door de verkoop van Online.nl en het afstoten van Simpel. Dat laatste zorgt voor een verlies van ruim een half miljoen klanten. Eind september had T-Mobile 3,96 miljoen mobiele klanten, tegen 4,5 miljoen een kwartaal eerder. Vooral het aantal prepaidklanten liep verder terug, terwijl het aantal postpaidklanten stabiel bleef.
Opvallend is dat T-Mobile voor het eerst meer inkomsten uit data dan uit voice en sms wist te halen. In het derde kwartaal daalde de omzet met 4 procent, naar een totaal van 376 miljoen euro. De EBITDA steeg naar 161 miljoen euro, een verbetering van ruim 40 procent.
Het telecombedrijf spreekt zelf van een stabiel kwartaal. CEO Mark Klein: “In lijn met de markt neemt de omzet af, maar we weten opnieuw beter te presteren dan de markt. We laten zeer goede winstcijfers zien en blijven verder investeren in ons netwerk, onze proposities en onze service. Door ons dichtvertakte netwerk zijn onze klanten nu al in staat om snelheden tot 120Mbps te halen. Op dit moment bieden we de grootste (10GB) databundel en de hoogste maximale snelheid tegen de laagste prijs.”
Bron: Connexie